Silnik

  • Maszyna posiada bardzo silny 24-zaworowy silnik Cumminis QSB który zapewnia jej maksymalną wydajność.
  • Układ Sterowania Prędkością w Terenie pozwala operatorowi na ustawienie optymalnego zakresu obrotów silnika. System ten załączany i wyłączany jest przełącznikiem. Jest to bardzo użyteczne podczas wykonywania nawrotów, w czasie orania lub prac z użyciem wyjściowego wału odbioru mocy przekazującego napęd na osprzęt.
  • Nowozaprojektowana podnoszona w kierunku kabiny pokrywa silnika pozwalają na swobodny dostęp do niego dla dokonania codziennej obsługi, jak i ułatwia dostęp do punktów serwisowych. Chłodnica może być odchylana do góry i na zewnątrz, co umożliwia skuteczne jej czyszczenie i ułatwia również jej konserwację.
  • Układ diagnostyki silnika pozwala operatorowi jak i serwisantowi na natychmiastową identyfikację występującego problemu, co ogranicza czas przestoju do minimum.

Uklad napędowy

  • Sprzęgło JCB Smoothshift zanurzone w kąpieli olejowej redukuje siły robocze i gwarantuje odporność na zużycie przez 6000 godzin.
  • Trzybiegowa przekładnia stanowi część układu napędowego i pozwala na natychmiastową zmianę biegów bez użycia sprzęgła.
  • Układ automatycznej zmiany biegów dostosowuje przełożenie do obciążenia silnika. Cztery tryby pracy układu zmiany biegów ograniczają do minimum wysiłek operatora podczas jazdy z przyczepą, pługiem wałem odbioru mocy 540 lub 1000. Dodatkowo dostępny jest piąty tryb z możliwością dostosowania do indywidualnych potrzeb.
  • Sterowanie JCB Selectronic pozwala na wstępne wybranie wymaganego zakresu przełożenia przekładni, co pozwala operatorowi na swobodne wykonywanie ważniejszych manewrów maszyną.
  • Dla szybszego i łatwiejszego zmieniania biegów opcjonalny pakiet "Plus" zawiera dźwignie zmiany biegów montowaną na konsoli.

Podwozie i zawieszenie

  • Przednie zawieszenie oparte jest na czterech połączeniach pozwala na schowanie się kół w podwoziu co pozwala na uzyskane małych promieni skrętu.
  • Stabilizator poprzeczny zapewnia sztywność i polepsza sterowanie maszyną, co zwiększa bezpieczeństwo pracy.
  • Samopoziomujące się tylne zawieszenie zapewnia lepsze warunki jazdy, nawet w przypadku dodatkowego obciążenia maszyny. Zapewnia również większą stabilność położenia opryskiwacza, w szczególności podczas pracy na zboczach.
  • Bezpieczne zatrzymanie maszyny zapewniają hydrauliczne hamulce zwalniane pneumatycznie zamontowane na każdym z czterech kół. Układ hamulcowy wyposażony jest w układ ABS. (Układ ABS montowany tylko w niektórych krajach)
  • Zewnętrzne tarcze hamulcowe z doskonałym chłodzeniem, zapewniającym niezmienną skuteczność hamowania.

Kabina

  • Obszerna kabina posiada dwa pełnowymiarowe siedzenia dla kierowcy oraz pasażera. Kabina jest w znacznej części przeszklona, co zapewnia doskonałą widoczność dookoła maszyny.
  • Maszyna może być wyposażona w opcjonalny pakiet "Plus" w skład którego wchodzi dźwignia zmiany biegów montowana na konsoli, elektronicznie sterowany blok zaworów, komfortowe wyposażenie kabiny i elektroniczne sterowaniem przednim mocowaniem osprzętu. Wszystkie elementy sterowania znajdują się w zasięgu operatora i są proste w obsłudze.
  • Izolacja akustyczna będąca swojego rodzaju doskonałością oraz nowe jej mocowanie, zapewnia bardzo niski poziom hałasu we wnętrzu kabiny.
  • Elektroniczny układ kontroli (EMS) zapewnia poprzez panelu sterowania, ocenę wykonywanych przez maszynę funkcji i informuje operatora na bieżąco o jej wydajności. Do informacji tych należą między innymi: prędkość obrotowa silnika, obroty wału wyjściowego mocy przekazującego napęd na osprzęt, wybranego przełożenia, wskazań ostrzegawczych. Układ ten może posługiwać się zarówno jednostkami metrycznymi jak i brytyjskimi.

Układ hydrauliczny i nadwozie

  • Czteropozycyjne zawory bloku sterowania w opcji "Plus" posiadają elektroniczne sterowanie pozwalające operatorowi na precyzyjne sterowanie przy użyciu przełącznika.
  • Jako opcja dostępne jest również sterowanie czasem i przepływem przez pokrętło umieszczone na bloku zaworów. Przełącznik pozwala na wybór funkcji "kickout".
  • Udoskonalony panel sterowania mocowaniem osprzętu firmy Bosch pozwala na bezpośrednie sterowanie tylnym układem mocowania i posiada podświetlenie dla ułatwienia pracy w czasie nocy.
  • Regulowany blokiem zaworowym przepływ w zakresie od 10 do 80 litrów na minutę zapewnia dokładne regulowanie prędkości dla narzędzia.
  • Opcjonalny układ kontroli poślizgu kół współpracuje z czujnikiem rzeczywistej prędkości przemieszczania się maszyny względem podłoża. Pozwala to na regulowanie momentu przekazywanego do układu napędowego, co zapewnia optymalne warunki trakcyjne.

Galeria zdjęć

Formularz

Temat:
Imie i nazwisko:
Adres e-mail:
Zapytanie:
Copyright © 2008 ELEKTROPROGRAM Sp. z o.o.